fredag 29 juli 2016

Fredagkväll


Jag sitter och tänker över veckan som gått, den kommer jag/vi alla att inte glömma i brådrasket. I tisdagsmorse fick vi uppleva ett fruktansvärt åskväder som gjorde grannarna hemlösa. Något så fruktansvärt. Blixt och dunder samtidigt, jag tror inte att jag har varit så nära blixten tidigare. I all hast befann jag mej ute på altanen och känslan var bara Oj. Sen kom röken som jag först trodde var dimma, men när jag hämtade morgontidningen fanns redan brandbilar och rättningsmanskap på plats och då kom det tårar i ögonen, BARNEN, mamma och pappa. Lyckligtvis klarade sej familjen bra men huset är ju förstört, alla ägodelar, kläder, minnen och saker som´man samlar på sej är ju inte det viktigaste i nuläget men allt eftersom kommer säkert saknad. Just nu är det viktigaste att alla mår bra.

Denna tisdagsmorgon kom vovven Bosse hit tidigt, han kom och lade sej i sovrummet, när det blixtrade och small samtidigt small det även under min säng, där hamnade Bosse och jag lyckades inte locka fram honom förrän vid lunch, stackarn, han var låg hela dagen.

I mitt hushåll klarade sej allt förutom micron som inte fungerar, telefoner och datorkontakter drog jag ur på kvällen före. Det händer sakar även om inte åskan är inblandad, dammsugaren fungerade inte igår det var bara att köpa en ny, en rem till gräsklipparen gick sönder så det blev  reparationskostnader och strykbrädan gav upp så det blev ett nyinköp. Men detta är ju bara bagateller,vi alla här på Framnäs är oskadda och friska tror jag och allt kommer att ordna sej för barnfamiljen det är jag säker på.

Men i går blev det kusinbesök och städning och idag har jag kört bort en hel del skräp till återvinningen, ett riktigt bra ställe att bli kvitt eländet, och så lite soffhäng med goda böcker i eftermiddag.

God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar