söndag 24 juli 2016

Getingstick


I dag har jag haft med mej Stellans systerson med familj till Moccacino för att äta lunch. Vilken god mat och det bästa av allt är att de har både vegetarisk kost och vanlig mat och det smakar fantastiskt gott. Men, tyvärr så kom en hungrig geting och satte sej på min hand och bet mej, det var länge sen jag blev biten så jag har totalt glömt att det gör ont även nu efter flera timmar, det var ju tur att det inte var lille Thor som blev biten för det har säkert gjort riktigt ont i den lilla handen.

Som sagt, maten var kanoners och jag tyckte att det var bra att gå ut och äta, bekväm som jag är, vi fick umgås och prata hela tiden utan att jag skulle springa mellan köket och matbordet och eftersom de är vegetarianer var det lättvindigare för mej.

Det var första gången jag träffade den lille gossen som hunnit bli drygt två år, i mina tankar tyckte jag att han skulle vara riktigt liten, men inte, en liten fin pojke med lockigt hår och glimten i ögat och inte alls blyg. Det var så roligt att träffas och över en kaffekopp hemma på altanen fortsatte umgänget.

Gamla vanor vill gärna upprepa sej, jag ligger gärna på altansoffan och läser och det gjorde jag även i fredagseftermiddags lättklädd eftersom värmen var tryckande, telefonen ringer och det blir ett lite längre samtal, det kommer en man gåendes fram här, bråttom att avsluta samtalet och på med kläder och det visar sej att det var en Skånegranne. Så glad jag blev för det var länge sen vi träffades. Trots små missöden så blev det en mycket trevlig kväll med nattgäster i Boa.

Nu är jag nyss hemkommen efter att ha varit hos Lotta o Eilert och ätit grillspett, mycket gott kan jag säja så ny blir det soffan en stund igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar