söndag 17 juli 2016

Energikickar


En vecka har gått med varierande väderlek och till slut kändes det som om jag nästan satt och väntade på att regnskuren eller åskan skulle komma och det har den gjort nästan varje dag. I onsdags kände jag att något positivt måste göras men vad, jo jag började se att det har börjat bli oordning i både linneskåp och klädskåp  och inte minst i klädkammaren. Jag började med att hänga ut och vädra och rensa överallt och till sist ha jag två sopsäckar som ska fraktas till återvinningen i morgon, linne som blir underst i lådor blir ju underst och inte använda och därmed lite missfärgade tycker jag. Nu är det mesta tvättat och struket och åter på sin plats. Det var en positiv sak som hänt under veckan.

Nästa energikick kom i eftermiddag när Erik och William kom farandes på fyrhjulingen med mamma som chauffför, så härligt att vara en liten skitig unge full av glädje och bus, sånt gör mej verkligen glad och vi hade en rolig fikastund tills pappa J ringer och undrar om barnen vill med till sjön för att lägga ut en landgång till båten, så glada de blev, lyckliga små killar.

Det som inte var någon höjdare idag var att jag började klippa gräs och jag tyckte att det var så torrt i en liten slänt så det skulle gå att klippa där men icke, det bara slirade så det blev att invänta E för hjälp så nu vet jag vad jag ska göra i morgon, klippa färdigt.

Nu blir det dags för Guldklavegala från Malung på radion, det tycker jag är trevligt att lyssna till och då kanske att en barntröja blir hopsydd och en halskant stickad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar