fredag 4 september 2015

Fredag


Jag står fast vid att hösten är här, just nu hänger dimman över bergen och jag kan inte tänka mej vilket väder det kommer att bli under dagen, kanske regn eller kan det bli en vacker höstdag, vi får se.

Veckan har gått fort, jag har plockat bort en del blommor som har gjort sitt, och det känns skönt att frakta bort det utblommade i stället kom det en krysantemum till mej och i fredags fick jag så fina blommor av J. Vackra gladiolusar som fortfarande står fina och så dahlior i många vackra färger, man blir så glad av blommor och J:s trädgård är fantastisk.

Rödbetorna är inkokta och ligger stelfrusna i frysen och gurkan som jag skulle lägga in är uppäten

 Vecka 36 var lite uppbokad, permanent på måndag, läkarbesök på tisdag, äntligen en doktor på vår Vårdcentral, och tandläkarbesök på onsdag. Hittills har allt avlöpt bra och nu är det bara att hoppas att mina knän trivs med de nya tabletterna så att jag kan komma igång med fler rörelser och stärka upp muskler och senor, det är inte roligt alla gånger.

Onsdag eftermiddag kom mina grannar hit och vi hade en riktigt trevlig eftermiddag med mycket prat, fika och glass, härligt med´dessa människor, 86 och 89 år gamla.

I söndags hämtades lilla Iris hem, en underbar liten Springer Spanielvalp på 8 veckor. Jag är ju så blödig när det gäller djur så tårarna trängde på när vi skulle åka hem, allt gick bra och när vi var några meter hemifrån fick vi se vargen. Den obehagliga känslan jag fick tror jag inte har lämnat mej ännu, rådjursmamman med tre killingar som har gått nere på gärdet här, hur går det för dem de har inte synts till denna vecka, korna och kalvarna hoppas jag klarar sej, nej fy dessa rovdjur de ska hålla sej långt inne i skogen och inte visa sej ute i bebyggelsen.

När det börjar mörkna på kvällarna har sticklusten kommit tillbaka, den lilla tunikan som jag har lagt åt sidan är nu klar och i går var jag till Hantverksta´n och köpte garn till en  pojktröja och några mössor så nu är jag igång igen.

Nu ska dammsugaren få komma fram och lufta sej, dammtrasan ska skakas lite och det blir lite friskare härinne.


men så blir det inte, Lotta ringer och vi ska göra en liten sväng till Torsby, så det där med städningen blir uppskjutet några timmar. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar