måndag 21 september 2015

Måndag


Jag har upptäckt att jag saknar en övergångsjacka, inte för tunn eller för tjock så jag har kollat utbudet lite men det fanns inte så mycket i min storlek och jag behöver en oöm jacka som inte är för dyr.

I lördagskväll satt jag och tittade i Cellbes katalog som kom under veckan och helt plötsligt så hittar jag en praktisk jacka som jag föll för och helt plötsligt har jag beställt den, leverans om 2-3arbetsdagar och det är bara att hoppas att den passar. Jag har inga bekymmer med att det ska vara ett märkesplagg, jag vill hellre att det är funktionsdugligt och ett bra pris, likadan är jag när det gäller skor, det viktiga är fotvänligheten.

Det har varit flera födelsedagar under veckan och i fredags var det min granne som fyllde 89 år. Hans hörsel är dålig men annars är han pigg och glad, vännerna från Ambjörby kom och vi åt pizza tillsammans och sen blev det kaffe och tårta. En mysig eftermiddag.

I går var det Ngoans 11-årsdag med hela släkten nästan och där bjöds bl. a. på kaffe och jättegoda kladdkakor.

Nu har jag bestämt mej för att när jag har skrivit klart ska jag gå ut och plocka bort blommorna i amplarna på verandan för nu är de slut, de ser ledsna ut fastän de får vatten så nu ska de bort och sen får  krukorna vara tomma tills det är dags för tallris.

Jag har tandläkarbesök denna vecka och några onsdagar framöver, det är rotfyllning på gång och jag hoppas innerligt att det ska gå ganska smärtfritt, dumma tankar jag har men de gamla upplevelserna hos tandläkare Ström går nog aldrig ur mej och nu gruvar jag mej när Bosse slutat och jag får en nu tandis.

Ha en trevlig måndagkväll, jag ska umgås med Fråga doktorn och Vem tror du att du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar