tisdag 20 januari 2015

Tisdag


I söndags kom han, den lilla trubbnosade valpen till sitt nya hem och i dag kändes det som om vi skulle börja bekanta oss med varandra. Å så roligt och ljuvligt, vi firade med förmiddagskaffe och semletårta. Rund och mjuk var han och jag hoppas att han med sin egna personlighet? kommer att fylla ett tomrum efter Sigge.

Gårdagen blev också riktigt bra, jag hade återbesök hos doktorn och nu har både blodtryck och puls rättat till sej så nu får jag vara belåten, nu är det ju den jädrans motionen som är så svår att komma igång med på grund av både lättja och is. Jag törs inte gå ut på promenad ens med stavar för det är is under snön och rätt som det är så ligger man raklång.

Kusin har hamnat på sjukhus, hon har ramlat och slagit sej i ryggen och har ont, syster och jag har varit och hälsat på henne i dag och hon var som en liten sparv där hon låg i sängen. Hon hade ett önskemål i går när vi pratades vid på telefon, hon ville att jag skulle köpa bananer. Visst sa jag och tågade in på Pekås i förmiddags, men där fanns inga bananer så jag tänkte att jag köper på sjukhuskiosken. Kan ni förstå, där låg en liten stackars illgrön banan i en korg och då fick jag tacka mej själv att jag tog min brunfläckiga banan med mej så att hon fick sitt lystmäte.

Lite matinköp blev det i Torsby, mjölk som vanligt och rimmad fläsklägg och en kålrot så i morgon blir det långkok och kanske att jag gör rotmoset också. Sen blev det Janssons frestelse hemma hos Annica.

Nu är det kväller, jag ska sätta med framför TV:n och se på Rapport och sticka en stund sen kanske jag börjar lösta korsord i Allers. Tempen är nära 0 och i dag har det inte snöat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar