lördag 31 januari 2015

Lördag


Nu ska jag erkänna att jag har inte varit utomhus så värst många timmar detta nya år. Vädret har gjort att jag inte vill gå ut, isgator och mycket snö och sörja på vägarna är inte min melodi. Jag har bara varit ute det nödvändigaste. I dag kom Westlunds och tog bort snö och elände och vägen blev fin så jag kände att jag måste ut. Sparkföret såg så bra ut och söderut var det perfekt medgång, synd att inte solen sken men det var skönt med frisk luft i lungorna. Jag var strax vid Norsbron och jag tog några foton för jag tycker att det är fint med rinnande vatten och is.

När jag vände ock skulle hem igen blev det slitsamt, motvind och snö som stack i kinderna och vägbanan på den sidan var uppkörd så det var dåligt glid men tillslut var jag hemma med röda svidande kinder och illröda örsnibbar och efter att ha pustat lite kändes det bra skönt. Nu kan jag sätta mej i soffhörnan och sticka på lille Williams tröja eller läsa, lika avslappnande vilket som.

Om väglaget tillåter ska jag försöka åka till Hagfors i morgon och besöka kusin då hon blev flyttad till Lillåsen från sjukhuset, hoppas att de har en bra rehabilitering och så väntar jag på att grannfrun ska komma hem från sjukhuset också, det är lite tomt när hon är borta.

Just nu är det 0-gradigt ute och trots att det är mulet ute så är det ännu inte mörkt. Klockan 16.50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar