måndag 26 januari 2015

Måndag vecka 5


Nu har vi verkligen haft varannandagsväder, fredag kall lördag mycket snö, söndag vacker och i dag snöfall igen. Lördagen var för eländig, jag var inte ut annat än för att sopa bort snö från trappen så det var tur att det var mycket skidsport på TV, på kvällen såg jag Stjärnorna på slottet, så fin Harriet Andersson var i yngre dagar.

Trots att det var så vackert väder i går var jag inte ute just någonting, på förmiddagen gjorde jag iordning kusins räkningar och var sen in till sjukhuset och hälsade på. Efter besöket unnade jag mej en lövbit med pommes och aromsmör på Toria, det smakar alltid gott. En tur in i butiken blev det också det är mycket att titta över.

För min egen del har jag ingen anledning att klaga över sjukvården eller långa väntetider. Mitt blodtryck har varit lite i olag men det har vi ordnat upp och genom mina vårdkontakter fick jag tid hos sjukgymnasten här, ingen lång väntetid, jag har gjort ett besök i början av januari och i dag har jag påbörjat arthrosskola, och jag måste säja att jag känner mej previligerad: vi var två stycken, jag och sjukgymnasten. Det som gicks igenom idag var riktigt intressant och jag fick en bättre inblick i hur allt fungerar och nu bli det att träna på varje dag 5 ggr i veckan.

Jag kikade i kylskåpet förut och jag har en liter mjölk ståendes med bäst föredatum i morgon, hoppas att jag får lust att baka matbröd för det är jag i behov om. Julbrödet är i stort sett slut här. vi får se hur morgondagen blir, rätt som det är hittar jag på något annan.

0-gradigt och det i ser ut att fortsätta snöa eller det kanske övergå i regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar