tisdag 25 mars 2014

Tisdag igen


Det var det värsta så fort veckorna drar iväg, när jag gick in på den här sidan förut så var det en hel vecka sen sist.

Jag tycker vårvädret kom av sej lite under veckan som gått, jag tycker att det varit kallt och ruggigt men igår kom ju solen och i dag har det ju varit fint. Scillorna blommar utanför garaget och den gamla tulpanen kommer troget upp varje år, vi hade en rabatt med tulpanlökar som sattes för en herrans massa år sen, lökarna dog men det är 1 som kommer troget varje år och det är ju roligt.

I söndags var Sigge här och i går morse kom Bosse så i gå eftermiddag tänkte jag att jag tar mej en ledig dag och göra en tur till syster i Torsby, där var det full verksamhet i vedhögen, gudskelov att jag inte behöver ha såna bekymmer och lovprisar jordvärmen som hittills inte ställt till någon större oro.

I Torsby hade jag ärende till hälsokostbutiken och så en titt in till Handarbetshörnan där jag köpte en tygbit som jag ska göra kuddar till sovrummet av, semlor blev också inhandlade och på hemvägen var jag in till Lotta o Eilert med semlor och tog med tyget in för att visa upp och naturligtvis, så blev tygpåsen kvar i Solberg.

Det börjar klia i mina fingrar och jag vill gärna plocka fram påsksakerna, riset står i sin kruka och jag ska in lite körsbärskvistar att hänga lite grannlåt i och så ska jag få till det med ullbollarna också.

Nu tar jag kväller, ska bara hänga en tvätt, i morgon blir det ett besök hos kusin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar