torsdag 13 mars 2014

Torsdag


Så fina dagar vi har med mycket solsken, det är så underbart att öppna glasdörren på altanen och sitta i solen och njuta av värmen tillsammans med en kopp te. Så har mina eftermiddagar varit nu, och jag läser eller stickar och i bland så sitter jag och blundar mot solen.

I dag var det förmiddagskaffe på Församlingshemmet med underhållning av Sigvard Sundströms orkester, det var fart och fläkt på musiken och jag tror nästan alla var med och sjöng, det är trevliga sammankomster.

Denna vecka har det väl inte hänt så värst mycket, jag har beställt kökstapeter, jag kunde bestämma mej tillslut och jag passade på för det var 25% rabatt nu och så blev det ju inköp av lite blomster i måndags. Några penséer och bellis förgyller min vardag nu, plockar in krukorna på kvällen ut igen på morgonen och de sprider glädje, det nu dåligt väder som det spåtts får de ju stanna inomhus.

Mina små frösådder har faktiskt stannat av lite och det är ju bra annars blir de så spretiga, paprikorna som jag sådde för över en vecka sedan har ännu inte visat sej, undrar om fröna var gamla.

Morgondagen blir säkert som de flesta fredagar en enkel helgstädning och lite inköp samt lite förberedelser inför ett födelsedagsfirande i Ambjörby på söndag för då ska jag ta med mej mina grannar och vi ska ha en riktigt trevlig söndag däruppe.

Det ser ut som molnen börjar hopa sej, temperaturen visar på +11 grader men nu är det säkert bara en tidsfråga innan den sjunker. Ha en trevlig eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar