fredag 30 september 2022

Så gott det smakade

med en mugg med hett te och en ostsmörgås med paprika efter att jag har gjort mina rygg- och benövningar. Jag var hos sjukgymnast i fredags och jag fick ett bra träningsprogram där som jag ska göra 3 gånger i veckan och återbesök om cirka en månad. Jag är riktigt glad över att jag fick tid för återbesök eftersom jag har lätt för att skjuta upp saker (jag kan fuska eller hoppa över en träning) men nu ska jag ha pli på mej.

Men så fort veckorna går, förra veckan tyckte jag inte att det var något särskilt som skulle hända och måndagen var lugn, tisdag fyllde min svåger år och det blev en tur till Torsby på sopplunch samt kaffe och tårta och mycket prat. Onsdag var det kyrkans symöte på församlingshemmet, torsdag var det 11-kaffe men då behövde jag göra lite annat hemma, det ska handlas och man ska försöka städa undan lite omkring sej, och nu på lördag bjuder Ekshärads församling på födelsedagskalas för oss gamlingar.  Jag var med min granne förra gången det var kalas och det var så trevligt så jag hoppas att det blir lika bra denna gång.

Jag har börjat njuta av höstkvällarna framför TV:n. Kvällarna blir njutbara i fåtöljen med en frukt, levande ljus och stickning. just nu stickar jag en hjärtetröja till en liten flicka som ska få den i julklapp. I går kväll tänkte jag på julen igen, jag ska se till att jag har stearinljus av olika storlekar som jag kan njuta av under den mörka årstiden och kanske få lite värme av och naturligtvis tändstickor.

Idag behöver jag inte laga någon mid dag, jag gjorde en skinkomelett i går och den finns kvar så det räcker idag, i morgon blir jag bjuden på smörgåstårta men på söndag blir det nog ugnsstekta revbensspjäll , potatis, morötter och så ska höstens ättiksinläggningar provsmakas.

Ha nu en fin vecka, kanske börja leta efter saker som ska finnas till hands nästa helg då älgjakten börjar, av egen erfarenhet vet jag att man kan få söka sej nästan vansinnig efter saker som man ser nästan hela året men är totalt borta när jakten ska börja.💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar