måndag 31 oktober 2022

Hela oktober har gått

och livet har på något konstigt sätt stått stilla. Vädret har ju varit ganska bra, några minusgrader någon enstaka dag men det är mestadels milt. Under en månad hinner det att hända mycket, här hos oss händer ibland glädjande saker men  också en så stor sorg. Även att vi vetat om att vår kära Fredrik inte skulle klara av sin svåra blodsjukdom kommer slutet som en fruktansvärd överraskning. Man känner sej handlingsförlamad.I lördags var det avsked i vår fina kyrka, ett enormt hav av vackra blommor och så många fina släktingar och vänner som ställde upp. Ett ljust och fint minne att bära med sej. 

För övrigt har det varit och är fortfarande sjukgymnastik, läkarbesök,  vaccination för säsongsinfluensan och ett tandläkarbesök som ska avverkas under november och jag har även en tid hos frissan också. Fullt upp hela månaden.

I går fick jag telefon och snälla Jonas ringer och frågar om jag vill ha en gran till altanen. Jag blev så glad och tackade naturligtvis JA och efter en stund anlände ekipaget med granen som kapades och bara att sätta i foten.

I dag har jag faktiskt tvättat köksfönstren och bytt gardiner, inga julgardiner ännu men de är förhoppningsvis rena och dammfria. Jag ska göra en sak om dagen inför julen och eventuellt tvättar ett fönster då och då,  just nu känns det lagom och jag gör det som känns bra, jag ska inte vända upp och ner på hela huset just för julens skull men pynta och njuta med gran-och tallris ska det göras och även äta av alla läckerheter inför helgerna samtidigt som jag väntar på att få höra om danska grannarna kommer och firar jul här uppe.

Det ska ju vara lite julklappar och jag stickar små tröjor och idag när jag plockade fram gardinerna hittade jag en kasse med 3 barntröjor och flera par sockar, de har jag alldeles glömt bort.

Nu ska jag hämta hem posten, den kommer tidigt här men jag ville avsluta fönstertvätten, jag ska koka mej lite kaffe och läsa reklambladen för nu ska man väl börja hamstra röd edamerost, ansjovis ja sånt som man behöver inför julen, när man blir äldre blir det tungt att bära hem alla varor.

Och som vanligt så planerar jag sen får vi se om planerna går i lås, Ha en bra början på november😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar