fredag 2 september 2022

Gjorde jag rätt val

 Senaste dagarna har jag känt att jag ska förtidsrösta och i går hände det, knatade iväg till Plenisalen i vårt tidigare kommunalhus, numera Bågskytten. Om mina röster hamnar rätt har jag ingen aning om och de debattprogram som visats på Tv och andra media  har inte gett mej något annat än att det ältas om gamla saker som letats fram till nackdel för den utfrågade. Trots att jag är gammal nu så förväntar jag mej lite tankar om att det är något som ska bli bättre. Att spara på el ,spara pengar till elräkning och drivmedel vet vi väl alla vid detta laget och har vi möjligheten att försörja Sverige med egen elkraft ska vi väl i första hand se till våra egna behov, det är min tanke. I vår kommun har  det uppstått lite smutskastning mellan partier, avundsjuka, bruksmentalitet smyger sej fram.

Det viktigaste för mej är att vi är överens som släkt, grannar och vänner, ingen behöver ta till hårda ord i en diskussion utan vårt språk har så många fina ord så vi behöver inte använda de värsta eller svära och gå an till varandra som vuxna människor. Jag tror på en mjukare linje överallt.

Jag är glad och tacksam över att jag har fått fira min födelsedag med så många fina människor omkring mej, i tisdagskväll kom  en granne tillsammans med sina fina pojkar med blommor och paket, vilken värme och glädje det känns i hjärtat att få en kram av en 8-och 10-åring. Tack för att ni kom.💓

Det är handlat och klart inför helgen men jag ska åka in till Hantverksta´n och köpa mej lite garn, 1 nystan strumpgarn och så ska jag kolla om det har kommit några nya beskrivningar till små flickor. Jag tycker att det går riktigt bra ned att sticka strumpor och det skulle vara roligt att försöka göra något större plagg, vi får se vad som bjuds.

Ha en riktigt fin helg  trots att vädret kanske inte blir det bästa, jag ska dra på mej en långärmad jumper och göra mej en tur in till samhället😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar