söndag 11 september 2022

220911 valdagen

 och innan jag börjar tillaga min söndagsmiddag tänkte jag skriva några  rader innan jag glömmer. Jag njuter av de fina dagarna  som har varit och hoppas på många flera innan den riktiga hösten och vintern slår till. Jag vill gärna som jag sagt tidigare fundera och planera lite väl tidigt som nu till exempel, jag vill plocka hem mossa, lummer och kottar som jag kanske kan behöva i mitt pysslande och jag vill så mycket men jag har upptäckt att alla tankar inte blir av. Det är väl en tydlig tantvarning. Men i fredags tog jag Ica-kassen med mej och drog iväg till skogs och plockade mossa, men ack så torrt det var i skogen, i alla fall så innan jag kom hem har jag gett bort kassen med mossa till min granne som behövde  den att lägga mellan fönstren. Det är så vackert med  mossan och kanske lite eterneller i.

Jag tycker att det är så roligt när vi kommer till en ny årstid som nu inför hösten, jag vill så gärna köpa hem ljung, plocka ris ock kvistar ock dekorera i krukor och fat men jag måste försöka vänta några veckor. I år tröttnade jag tidigt på blomlådor och krukor så nu är allt bort förutom 2 tomatplantor som ger mej grönt  varje dag och Anna-pelargonen som blommar så vackert.

I torsdags var jag till en kusin och hälsade på,  de hade stockholmsbesök och det var verkligen stimulerande att träffa henne, vi fikade och åt god äppelkaka och hade en fin eftermiddag med mycket prat 

Nu är nog min frusna älgstek lagom tinad så att jag kan skära skivor av, det ska nämligen bli sjömansbiff till middag idag, resten av köttbiten gör jag stek av, då har jag mat i flera dagar. 

Jag tänker inte sitta uppe hela natten för att höra valutgången för det får vi veta inom de närmaste dagarna, mina önskningar är att jag ska kunna leva mitt normala liv, köpa mat, använda ström utan att den ska ransoneras och lika med drivmedel, jag vet inte i dagens läge vad jag ska kunna spara mer el men det blir väl bra på något sätt får  vi hoppas.

Ha en bra vecka vilken regering vi än må få💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar