lördag 6 mars 2021

Vart tog denna förmiddagen vägen

 liksom under några veckor har jag tillbringat många timmar framför TV och sett på skidåkning men idag slog jag väl rekord, jag blev riktigt förvånad när jag blev sugen på en kopp kaffe och då var klocka nästan halv tre. Det spelar ingen roll att jag suttit i fåtöljen och tittat för man kan glädjas åt alla duktiga skidåkare som vi har här hemma, alla gör ju så gott de kan och nog är de riktiga vinnarskallar. Jag undrar hur det går med Fridas arm, hon kämpade ju enormt trots att hon måste ha haft ont, men smärtan kom kanske int förrän hon var i mål. Vi får se.

Jag hade dukat upp med frukt och stickning så både mun och händer fick jobba under 3-milen för jag har svårt för att sitta helt stilla. 

Nu börjar det bli dags för att förbereda middagen, en vitkålsgratäng ska det bli och kycklingfile och så picklas en rödlök till. Idag måste jag ta till fantasin för jag har inte handlat inför helgen, i torsdags tyckte jag inte att jag behövde något, i går var min bil på verkstaden och idag vill jag ingenstans då får det bli vad huset bjuder. 

Jg har försökt fixa till det ute på verandan, mny kan man sitta härute om temperaturen tillåter det, första kaffet drute drack jag och grannfrun förra söndagen då det vaar så fint väder. Det har varit fin under veckan också men i dag är det moln på himlen. 

På tisdag har jag tid för besiktning, alltid lika spännande om man får ta med sej bilen hem eller om man ska hämtas, en gång hände det att jag fick en vit lapp på rutan, jag hade ett så dåligt bromsrör att det gick sönder när besiktningsmannen provkörde bilen. Först kom tårarna men sen var jag innerligt tacksam att det inte hände någon olycka. En upplevelse som man inte vill vara med om igen.

Måste säja att jag känner mej stark inför mina planer och infall, innerst inne har jag hela veckan velat köpa men penseér och påskliljor i kruka, men när jag var fram vid Granngårde under veckan och kikade på blommorna där tog jag förnuftet till fånga och jag väntar några dagar till innan jag går till handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar