lördag 27 februari 2021

Det är riktigt snärjigt

 när jag sitter och stickar strumpor och samtidigt ser på skidåkning, det  känns liksom att det blir en maska för varje stavtag och det har det varit många på TV idag. Jag har börjat kolla bland mina garner och det finns möjlighet att sticka små barnsockar av garner som blir över och jag hoppas att det finns barn som vill vara varma om fötter. Det är ju skidåkning under nästa vecka så det ska kuna bli några par.

Under veckan har jag sytt kökgsgardiner, det är roligt att piffa upp lite inför våren och framför allt till påsken. Nu när snön försvunnit ska det ju plockas påskris, det får bli kvistar av körsbär tror jag då det är lättare att att nå än vad det är i björkarna. Det blir lite annorlunda att ta fram tuppen/hönan Agneta (Jag får kalla henne hen) då jag tycker att hen mera liknar en tupp men var döpt till Agneta när jag köpte den på Sahlströmsgården för några år sen. Riset ska också pyntas trots att jag inte tror att vinter är över här hos oss, det kommer säkert mera snö men just nu är det riktigt vårlikt och jag skulle gärna köpa mej lite penseér och sätta i en korg, den kan man bära in om det blir kalla nätter.

I går eftermiddag/kvällning kom Lotta hit och vi hade en fruktstund. Som tiderna är nu så känns det som att jag vill förändra något i livet och just nu tänker jag på vad jag äter, jag försöker avstå från socker och vetemjöl, äter mycket grönsaker och frukt och jag mår riktigt bra, jag försöker göra måltiden lite njutbar med tända ljus och lägga upp lite fint på tallriken trots att jag är själv. I dag ska det bli grillad kyckling, keso och färgglada grönsaker, det ser jag fram mot och det ska inte dröja länge förrän  middagen serveras.

Eftersom jag inte är särskilt road av mellon kommer nog kvällen att ägnas åt korsorden i NWT, Allers och Hemmets veckotidning och blir det tid över så läser jag i en bok.

Ha det skönt alla vänner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar