torsdag 11 mars 2021

Jag tror att jag

 tar min spännand bok och lägger mej igen. Fy vilket väder. Snön nästan klistrar sej fast på rutorna och det blåser ganska bra. Trafikvarningar på radio hela morgonen men det lät nästan som om det skulle komma regn under dagen och då hoppas jag att snön försvinner och tar bort allt.

Det har varit besök på Bilprovningen i tisdags, det gick väl ganska bra men ett återbesök blev det, men för första gången någonsin fick jag en rabattkupong på 100 kronor som dras av vid ombesiktningen, alltid något. 

En glad överraskning fick jag också i tisdags med posten, ett brev med ett presentkort hos Ica på 100 kronor, jag tycker ju om att lösa korsord och i församlingens Bågskytten var det korsord inför julen , ,som jag löste och skickade in, jag blev jätteglad. Lotta tyckte att dagen var riktigt bra för mej, ingen hämtning i Hagfors och korsordsvinst, köp dej en trisslott sa hon och det gjorde jag men där var det stopp.

Jag fortsätter med att sticka strumpor, jag lägger upp ett förråd med lite olika storlekar som kan vara bra att ha till nästa säsong, jag drömmer fortfarande om den lilla lådan placerad så att de som behöver något stickat kan hämta utan att det kostar något, jag kan fylla på och även andra som har viljan kan skänka sina alster till behövande. Jag tror väl att i vårt lilla samhälle finns några som inte kan eller har tid kan få hemstickade strumpor till sina barn. Detta är en dröm jag haft länge, lådan med stickat som kan förgylla tillvaron för någon annan.

I dag skulle det väl passa att ta fram dammsugaren och skurhinken och städa lite men det ät inte säkert att det blir så, jag är ganska duktig på att hitta på annat, vad vet man aldrig, men först ska jag tömma tvättmakinen.

Gör det bästa av dagen, solen finns där ovan ovädersmolnen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar