lördag 27 mars 2021

Jag sitter här och tittar ut

 vilket tråkigt väder det blev idag. Viss är det bra att det kommer vårregn, men varför blir man så dyster i tanken. Regnet tar ju bort snön occh tjälen i marken och våren kommer när det är dags, men det känns som om solen är långt borta.

Men som vanligt, dagarna rullar iväg, i min lilla värld händer det ju inte speciellt mycket men jag har börjat handla on-line. Det är faktiskt riktigt bekvämt att sitta hemma och kunna beställa sina varor men det gäller att komma ihåg allt man behöver. Jag  kom lite fel när jag beställde förra veckan, jag valde att hämta varorna på tisdag och det fungerade utmärkt, men nästa inköp ska jag försöka vänta med, hämtning onsdag eller torsdag, blir bra dagar inför helgen. Jag har jättebra grannar, ägg och potatis har jag fått från Westlunds, hemkört i underredet på barnvagnen, lille Johannes har plockat videkvistar till mej, visst är det gulligt.

I onsdags var jag på sjukhusbesök i Torsby, sen till Lotta o Eilert, vi festade på våfflor, grädde och sylt och kaffe förstås. Jag hade med mej påskkort och paket som skulle skickas till Danmark så det hjälpte Eilert mej med så att jag inte skulle behöva gå in i butiken. Hoppas nu att paketet kommer fram innan påsk.

Torsdag och fredag har jag bara plockat, pyntat lite, planterat penseer, städar lite, ja sånt man bara gör i vardagen.

Nästa vecka är det ju Lugna Veckan, på onsdag ska jag få första covidsprutan, här var det fullbokat snabbt men lyckades till slut få en tid 31 mars och då ska jag passa på att få komma in på Bilprovningen, hoppas att drop- in är öppet så får jag allt gjort på samma dag. Sen tar vi påsken.

Ha en trevlig helg alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar