torsdag 4 februari 2021

Torsdag 4 februari 2021

 I dag vaknade jag upp till ytterligare en kylig morgon som efterhand blev en riktigt solig och vacker vinterdag. Och vad hittar vi på idag, jo, piggade jag upp mej med en kopp kaffe och en skorpa. Det ska handlas hem varor och jag är faktiskt ute i god tid, jag fick med mej det jag hade skrivit plus lite till, bl a 2 semlor. När jag plockat upp mina varor tycker jag mej se 1 person o en hund, kanske det är Lotta som är ute och rastar hundarna och jag hade rätt, efter en liten stund kommer de hit.

Så det blev ytterligare en kopp kaffe och semlor för oss, hon hade med en väst som jag beställt och en jättefin spets som jag ska ha till köksgardiner som ska sys till påsken. Nu är jag i planeringsstadiet igen. Vi hade en riktig mysstund här med de härliga hundarna, lille Jim har lärt sej att klättra upp på köksstolarna här hos mej men han gör det inte hemma, Iris har inte ro att sitta på en stol utan hon håller sej helst på golvet.

Jag har lagat lite mat också, i går gjorde jag en rensning i kyl och frys, det blev en grönsakssoppa med kindybönor, riktigt gott i kylan och jag fick 3 folioformar med innehåll att frysa, det blir gott att ta fram när jag känner mej ruggig. I dag har jag gjort köttfärssås och köttfärsbiffar så nu har jag gjort något nyttigt. Mitt i allt stekoset fick jag telefon från Euronics, de ville komma och göra en paraboljustering, visst inga bekymmer, 10 - 15minuter senare var installatören här och det var snart fixat.

Ett avbrott i vardagen i morgon, ett beök hos bilverkstan, det vankas .

Ha det fint och njut av det fina vintervädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar