torsdag 11 februari 2021

Kära nån, det är redan fastlagssöndan till helgen

 jag har faktiskt ätit ett par semlor redan, men jag blev lite överraskad när jag upptäckte att det redan är till helgen som fastan börjar. Jag som tycker om att pynta björkris har inte haft en tanke på att man ska plocka hem lite ris. Höganäskrukan ska fyllas och man kan tänka sej att det om någon månad är vår. , 

Vintern har ju haft ett riktigt grepp om oss, ett par dm snö kanske men kylan har hållit i sej rejält, närmare 20 minusgrader om nätterna, jag vill inte tänka på hur Ellevios räkning kommer att se ut men jag räknar med att den är riktigt dyr, men det är väl bara att betala för frysa vill jag inte.

Det känns ändå lite märkligt att trots att man sitter ensam och tycker ibland att livet är tråkigt så rullar tiden iväg vecka läggs till vecka och och snart är sportlovet här och några veckor därefter kommer påsken. Hoppas att det snart blir varmare så att jag kan sitta ute på verandan och dricka kaffe och njuta i solen.

Vilken tur att det är så mycket skidåkning på TV man är inte så ensam när det är lite spänning i rutan, skidskyttet framför allt roar mej, då laddar jag gärna upp med en mugg te eller kaffe, stickningen och lite frukt, man får försöka göra det mysigt för sej.

Från det ena till det andra, Lotta har beställt tyg till köksgardiner åt mej, i går kväll kom leveransen så bara jag har bestämmer mej hur de ska se ut så ska de sys, spetsen ligget redan i min spetslåda, jag har en förkärlek för band och spetsar och jag förvarar dem i en låda med lock, askarna för de är två, tar jag fram ibland och då  kan jag fantisera om vad jag ska använda spetsarna till, jag kan hamna i en drömvärld, likadant är det med garner och stickbeskrivningar och böckerna, vilken frihet och lycka att man kan drömma sej bort bland så döda ting.Vissa dagar kan jag känna mej som en eremit, jag kan tycka att det är skönt med lugnet och tryggheten som är och har varit här hemma. Jag är glad om jag får vara ganska frisk.

Som sagt, från det ena till det andra, ha en fin Alla Hjärtan Dag!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar