måndag 30 mars 2020

en hel tvanlig måndag men ändå inte


en märklig sak hände i förmiddags, min syster och svåger klev ur sin karantänvistelse och kom hit, de behövde köpa potatis på lantgården sa de, men jag vill ju tro att de ville komma hit och träffa mej. jag fick en liten förvarning per telefon igår så jag var förberedd, och vi var försiktiga, turligt nog var ju vädret riktigt bra så vi intog förmiddagskaffe på verandan med behörigt avstånd. Ett härligt avbrott i denna dystra vardag.

Jag hade lite ärenden till samhället idag, inget besök i mataffär men jag var in hos frisören och betalade kusins klippning, det var lugnt på salongen, sen in hos Ekshärads färg och tapeter, oj så mycket fint de har, jag köpte en födelsedagspresent och 3 påskägg att hänga på en kvist, jag blev jättenöjd och det har varit nära att jag hade beställt glasägg från Svenskt Tenn men nu är jag glad att det inte blev så.Efter att ha skrubbat mina händer fick jag för mej att nu ska det lagas mat. En rejäl kålpudding är i ugnen och sen ska jag göra korvstroganoff, det är bra att ha i frysen, köttfärsbiffar ska det bli endera dagen. Som läget är just nu tänker jag att en riktig sak ska jag se till att få gjort varje dag så att jag inte blir sittandes med stickningen eller en bok.

I går tittade jag på en del av mina böcker och jag kom på att det kunde vara intressant att Bernhard Nordhs böcker bl a Mina drömmars stad och August Strindberg  Giftas med flera, de skulle nog inte vara så dumt att uppdatera sej när det finns tid och möjligheter.

Så länge som jag, vi, alla är friska och att vi lever i den här försiktigheten och inte har några måsten tycker jag mej känna ett inre lugn, jag gör ju som jag vill i mitt liv, inget kan i nuläget tvinga mej till något jag inte önskar, det enda jag måste denna vecka är att gå till Vårdcentralen på torsdag varför jag blivit kallad ska bli intressant att få reda på, förmodligen någon årskontroll, det stod ingenting i kallelsen.Vi gör så gott vi kan, håller avstånd, tvättar händerna och är försiktiga på alla sätt och vis, vi umgås per telefon så hoppas vi att vi klarar detta fruktansvärda "biologiska krig" om man får kalla det så.

Vi hörs









1 kommentar: