torsdag 5 mars 2020

Och strax är vecka 10 över


tiden raskar på rejält och det är underbart att dagarna blivit längre. Jag tycker att när mörkret kommer på hösten så är det mysigt att hänga en sjal över axlarna, tända ljus ta med en temugg och stickningen, sätta sej i lugn och ro framför TV,  det är njutbart. Nu när dagarna blir längre blir jag lite rastlös om jag sätter mej framför rutan trots tända ljus och temugg. Jag börjar nog tröttna på alla program och det är dags att göra något annat på eftermiddagarna/kvällarna. Just nu märker jag att jag tröttnat på en del program som jag har följt, men Mac Leods döttrar och Go kväll och skidsport följer jag gärna.

Vissa dagar är fina och andra riktigt sorgliga. I fredags var jag på begravning, en vacker högtid men fin sång och musik, inga sorgliga tal och akten kändes ljus och fin tillsammans med anhöriga, släkt och vänner.

Tisdag morgon var det dags igen, kusins katt har blivit sjuk på något vis och måste avliva. Jag försökte på alla sätt att få detta gjort så värdigt som möjligt, jag kontaktade alla veterinärer i närheten men ingen ville/kunde komma hem och avsluta kattlivet, det löste sej till slut och nu har katthimlen fått en fin kisse till sej.

I går hade jag en egendag, jag hade tid för klippning klockan 13.00, jag hade hela förmiddagen för mej själv, jag gick och släpade runt i morgonrock tills det var dags kliva in i duschen, skönt att ha god tid på sej, smörja in den torra huden och riktigt njuta av dagen, det var min onsdag som avslutade med middag /värmlandskorv och potatismos/ det har jag inte ätit på säkert 1 år. Det smakade ljuvligt och magen tog snälle emot det. Hoppas nu att mina magbesvär var tillfälliga för jag har ätit lite av varje nu och det har gått bra.

I dag ska jag så mina tomater har jag tänkt, jag har ju bestämt mej att avsluta odlandet då jag inte har växthuset kvar men det kliar i fingrarna, det är ju så roligt när man ser att ett frö gror och växer så några tomatplantor ska jag ha att pyssla med och jag kommer nog att så lite kryddor i krukor.

Jag tycker att det var alldeles onödigt med snön som har kommit, det är väl inte mycket och den försvinner fort men det blir ju så blött och spårigt och otrevligt, nej nu känner jag för att kunna köpa mej lite penseer och violer, plantera för att ha ute på verandan, det är ju tidigt men blir det någon kall natt kan man lyfta in dem och de är ju riktigt tåliga för lite kyla

Ha nu en trevlig helg alla vänner
.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar