måndag 23 mars 2020

Måndag


I dag har jag fixat det jag har lovat mina grannar, mediciner har hämtats från apoteket, ett nytt lysrör är inköpt och dosetterna är fyllda för några veckor framöver. Nu hoppas jag att jag inte har varit ute och smittats och att grannarna håller sej friska, nu ska vi umgås per telefon.

Jag har täta telefonsamtal med NWT, varken jag eller kundtjänst kan förstå vad som nu  hänt, onsdag och torsdag förra veckan fick jag ingen morgontidning, ringde kundtjänst och på fredag fungerade det men lördag och idag var brevlådan tom. Enligt NWT är allt som det ska, ordinarie utkörare jobbar och det är inga förändringar gjorda. Jag vet inte om mina grannar har papperstidning eller läser på nätet men jag vill ju ha mina tidningar dagligen, jag fick ju inte några korsord i lördags det saknade jag.  Det enda jag kan tänka mej är att det var mycket spårigt vid brevlådorna i början av förra veckan men det är ordnat, L-O på lantgården tog bort lera och lade i sand/grus så det är fint där nu. Fixat och betalt, så nu behöver jag inte bli lerig om fötterna när jag hämtar min post.

I går fixade jag lite ute på verandan, plockade fram lite påskprydnader, jag räknar väl inte med att det blir något större firande detta år, känner på mej att i alla fall Lotta behövs i jobbet, danska familjen kommer inte och om vi ska vara restriktiva ska vi hålla oss hemma. Eftersom jag själv är i riskgrupp så avstår jag gärna från att bli smittad. För att byta miljö kan jag ta mej en biltur, jag behöver inte åka långt, jag kan ta med mej en termos med te och en smörgås och åka ut en sväng om vädret tillåter. Många tycker säkert att jag kanske överdriver men jag vill vara försiktig.

Denna vecka har jag inte något planerat eftersom symötet på onsdag är inställt och auktionen 1/4 likaså, många förändringar i samhället, jag har ett planerat läkarbesök 2/4, spännande att se om det blir av.

Nu ska jag umgås med dammsugaren och trasan en stund. Ha det bra.

1 kommentar:

  1. Hej, trevligt att läsa från dig, håll dig frisk. Vänliga hälsningar från Matina

    SvaraRadera