fredag 13 mars 2020

God förmiddag till fredagen 13 mars


Jag ser att det är lite vind i träden här ute, termometern visar +grader och på något vis känns det som om våren kanske är i antågande. Det skulle vara riktigt underbart efter den långa mörka och snöfattiga vintern.

Jag tänkte nu på morgonen att fredagen den 13 är förknippat med otur och undrar varför det blivit så men förmodligen har någon stor händelse inträffat detta datum, hur det än är så är det ingen händelse jag förknippar med dagen men jag tänker till lite extra.

Denna vecka har jag varit på symöte och det skulle planeras för vårens auktion den 1 april i församlingshemmet, det säljs lotterier och samlas in auktionsgods, allt för den goda sakens skull. I går var det 11-kaffe i församlingshemmet med Seniorshopen som var där och visade kläder. trevligt då de använder personalen som mannekänger och det gör de med den äran. Jag gjorde inga inköp denna gång.

I dag ska jag städa lite, fönstren skulle behöva putsas men än tycker jag att det är för kallt så en lite veckostädning får det bli i dessa coronatider, hoppas att vi klarar oss från smittan då informationen är av storslagna mått, jag kan tycka att infot är mer skrämmande än själva viruset just nu och jag tror att vissa personer är riktigt rädda för att träffa andra människor, de kanske inte går på planerade läkarbesök och det kan också vara "farligt" då man hoppas att inga misstänkta smittade får komma till en vårdcentral. Vi ska respektera vad som är på gång men vi måste även leva i stort sett som vanligt.

Hoppas att vi alla klarar oss från detta virus, vi får inte bli egoistiska och försöka rädda oss sjäalv, vi måste alla hjälpas åt att mota detta virus.

Ha en fin helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar