måndag 15 oktober 2018

Om björklöven vore 10-kronorsslantar


så skulle jag gå ut och raka ihop så mycket jag orkade för här ute finns det säkert miljoner guldgula löv. Så fruktansvärt mycket, i stort sett hela gräsmattan är heltäckt i ett tjockare lager och likadant i grusgången. Nu behöver då inte daggmaskarna svälta ihjäl i vinter om de nu äter löv. inte vet jag men jag vet att jag ska köra över med gräsklipparen och mala sönder det som går och sen hoppas jag att de blir till gödning.

Vilken vacker brittsomarhelg det har varit, i lördags var det vattenmöte på min veranda för 3:dje gången på lite drygt en månad och alla gångerna har vi suttit ute med möte och fika. I lördags var det + 18,2 grader på eftermiddagen.

Under veckan fick jag min fiberbox inmonterad, i min enfald så trodde jag att när boxen var på plats var det klart, men det var just då som jag började undra hur detta skulle gå till, från början var det tänkt att boxen skulle vara i vardagsrummet där TV:n finns men på grund av att jag har ett sutteränghus var det olämpligt att dra fibern utefter väggen och fibern är skör så då bestämdes det att boxen skulle placeras i ett rum i källarvåningen och det skulle dras kablar efter tak och väggar upp till vardagsrummet. Lyckligtvis blev det inte så, eftersom jag har Viasatabbonemang som jag vill kvar och parabolen finns på plats behöver jag bara en ny rauter från Viasat och det ska vi fixa till nästa vecka. Så skönt när saker ordnar upp sej på en förhoppningsvis enkelt sätt, takrännan är ihopsatt, det dröjde bara några minuter så var det också ordnat.

En rejäl förkylning knockade mej i lördagseftermiddag jag kände mej inte riktigt frisk på fredag och det blev värre, torrt som ett läskpapper i halsen, lite huvudvärk och en fruktasvärt rinnande näsa, detta gör att jag inte har kunnat åka till elaffären och skaffa en ny glaskupa till en lyktstolpe härute, jag hade nämligen oturen att stöta till stolpen när jag klippte gräset och kupan föll ner, märkligt att jag inte fick kupan i huvudet, men fy så mycket glassplitter det blev på marken.

Nu hoppas jag att jag inte smittade alla 12-13 personer som var här i lördags, jag försökte hålla mej lite bakom men det är inte lätt att hålla bacillerna när det retar i halsen och man nyser och hostar. Förlåt i så fall, men en snuva rensar nog kroppen på sitt sätt, den går ju över. Nu ska jag ta en Alvedon och så ffår det bli Godnatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar