torsdag 30 augusti 2018

Torsdag den 30 aug


Nu tycker jag att hösten har kommit på riktigt, vädret är ostadigt, men en del regn och tunga moln. Jag har rensat bort tomatplantorna och blommorna på yttertrappen, det verkade som att växterna blev trötta efter den varma sommaren, de skrumpnade för mej och var inte alls fina så de fick gå hädan till en gömma i skogen och så köpte jag mej två bollkryss i stället de ser mycket fräschare ut, balkonglådorna och blommorna inne på verandan är kvar och vi får se hur länge de klarar sej. Det är allt lugnare när man har hämtat gran- och tallris från skogen och man kan sticka ner i lådorna. Jag gör mej någon vända till skogen och kollar av varifrån jag ska hämta hem ris.

I går kväll monterade jag ihop en "fisketröja" som jag stickat och som min lille danske granne Emíl ska få till jul, det är inte omöjligt än de kommer att fira julen här, det skulle vara roligt att få vara tillsammans med dem en stund under julen, fira lite tillsammans och dela ut julpaket till gossen. Detta är kanske inte möjligt men vi får se tiden an.

Jag var hos tandhygenisten i tisdags och det gick riktigt bra, inga hål och inga tandfickor det enda som gjorde att jag ska till tandläkaren är att jag tycker jag känner någon vid en tand, ingenting som hygenisten såg men jag vill gärna att det görs undersökning av vad det är jag känner så om ett par veckor ska jag till tandläkaren igen, det känns bra att vara hel i munnen.

 Mina grannar har så mycket äpplen och jag får så mycket jag vill, de är goda och jag ska göra några äppelkakor, kanske det blir i morgon, egentligen skulle jag gjort dem idag och jag menade även att jag skulle baka matbröd, men när jag var in och helghandlade köpte jag en limpa för säkerhets skull och det var ju tur för det har inte blivit något bak för mej idag.

På måndag ska jag ägna eftermiddagen till Öijebergarna, en ska till tandläkaren och kusin ska få rösta, man kan få ett kit hemsänt så att hon får rösta, det är viktigt och vi pratade om detta i måndags när jag var där och hon var bestämd på att hon skulle rösta så då ska vi fixa till detta och då blir det säkert förtidsröstning för mej också.

Nu är det snart dags för Go´kväll  och stickning, det är så skönt att bara få göra det man vill.

Ps I går beställde jag en jultidning, tidigt men nu är det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar