måndag 6 augusti 2018

måndag kväll


Kan man tänka att i eftermiddag fick jag för mej att jag skulle kolla upp TV och Viasat om det fungerar för nu börjar det bli lite svalar på kvällarna och även mörkret kommer, det kanske börjar bli dags för att ta upp kontakten med stickfåtöljen, golvlampan och TV:n.

Jag gjorde ju som brukligt är att sätta i kontakterna i väggen och genast kom ett meddelande upp att jag fick ingen kontakt, kanske kunde det bero på att det skulle skickas en ny signal eller så har jag inte betalat fakturan, man kan ju sköta sånt själv numera genom att gå in på "min sida". För min del hjälpte det inte utan jag plockade ut det pyttelilla kortet ur boxen med hjälp av en pincett, väntade lite satte i kortet men samma meddelande kom upp. Nu var det dags för telefonsamtalet, jag knappade in mej och precis när svaret kom att man inte kunde få hjälp efter 20.00 så kom bilden och nu fungerar det. Bra kvinna reder sej själv nästan jämt.

Jag tvättade köksfönstren förra veckan och det gick bra, jag fixade till gardiner, det gick också bra, men, när jag tog det sista draget med skrapan på fönstret över diskbänken gick det inte så bra, jag kände hur stolen jag stod på började glida bakåt och och plötsligt låg jag på golvet, jag låg stilla innan jag kom på att jag skulle försöka komma upp, och det gick bra, inga ben brutna men oj sådana blåmärken det blev och visst gör det lite ont men jag är så tacksam att det gick bra och att jag är utrustad med air-bags.

Trots att jag är pensionär så är det ibland fullt upp,  i dag har jag varit in till kusin en vända, varit till kyrkogården med blommor eftersom det är Stellans födelsedag och där satt jag på en bänk i solskenet en stund och funderade över livet. Jag är nöjd som det är och jag är glad över familjen, både min och Stellans, och goda vänner som står mej nära. Ibland när oroliga tankar kommer känns det skönt med en god vän som man kan byta tankar med, en sån sak har hänt mej idag.

Godnatt all vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar