måndag 30 juli 2018

Det blev så tyst


när alla sommargrannar har åkt hem till sitt, verkligen tyst och stilla och det verkar som även jag har haft semster. Det började bli lite mycket av kläder som ska strykas, fönster som ska tvättas och  gardiner som ska bytas. Jag har inte gjort nästan någonting, lagat lite mat, tvättat någon maskin, suttit i soffan och väntat att någon skulle komma hit i värmen.

Jag kan inte skryta med att det blivit svalare efter helgens regn och lite åska, termometern visar på drygt 28 grader plus. Väder och vind kan vi inte påverka men däremot kan jag värma upp strykjärnet och ta rätt på tvätten och det har jag gjort nu, lunchdags blev det och jag har ätit lite nyttigt, mozarella och tomater med havssalt, lite peppar och olivolja, det är faktiskt riktigt gott.

Nu är det riktigt nära för mina kökfönster att bli rengjorda, när jag nu bestämt mej för vilka gardiner som skulle hängas upp, 2 längder och en kappa till lilla fönstret, så finns inte kappan på plats, hur kan detta gå till och ingen kan jag skylla på, jag har letat men jag finner inte denna så nu får jag kanske tänka om och leta fram något annat. Detta kändes inte så bra men jag är inte sämre än jag ändrar mej, rätt som det är hittar jag säkert kappan och annat som väntar på mej, jag har tyg till sovrumsgardiner som ska sys och mycket annat.

Sommartid blir det inte mycket TV-tittande för mej, jag kan inte gå in och sätta mej en fin sommarkväll, jag njuter av att sitta ut i soffan och läsa, lyssnar en hel del på radio och löser mina korsord det räcker för mej, alla tråkiga och hemska nyheter får jag genom radion och dagstidningar och att lyssna på andra människor.

I morgon ska jag till glada frissan Lotta och klippa mej, det ska bli kul, enda gången jag ser ut som folk är när jag går därifrån.

Nu blir det till att leta efter andra gardiner eller kanske jag hittar kappan

Ha det så bra i värmen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar