fredag 29 juni 2018

Å nu är det helg igen


Fredagskväll och det goda i påsen är tyvärr slut, OLW Smash, jag träffade en väninna på ICA i går och vi pratades vid lite och så frågar hon om jag smakat denna godsak, det har jag inte och lägger en påse i kundvagnen, ajaj så gott, smaker av sött salt &sprött. Ja nu är påsen tom och innehållet var verkligen smakligt, man kan ju hoppas att det blir större förpackningar typ chipspåsar.

Efter midsommar kom värmen tillbaka och vissa stunder kan jag tycka att det är "olidligt" varmt, speciellt nätterna är jobbiga. Midsommarhelgen gick ju framför allt i matens tecken, kalas både fredag och lördag på söndag vilade jag tillsammans med en bok, det är ganska njutbart att få lägga sej på altansoffan, radion på lite lagom högt, Sommarpratarna i P1 och så boken, då gör jag som jag vill, lyssnar eller läser eller båda delarna, beror på hur intressant sommarprataren är eller hur spännande bok jag har.

Resten av veckan har jag ägnat åt att tvätta och stryka, man måste vila från solen ibland, klippt gräs för det kommer upp vitklöver, gräset växer inte speciellt mycket men nu blev det klippt. Så måste man in i duschen och svalka av sej och smörja in armar och ben, huden torkar ju ut rejält nu. Lite koll med bilen, en tur till Fredrik för att få vindrutespolarna fyllda och oljan kollad,nu kan jag åka ett tag till för jag har full tank också.

I dag har jag varit till kyrkogården och fyllt på vatten i lådorna, så bra det är, jag köpte dahlior och planterade, lågväxande och de verkar fina trots värmen, de blommar och har massor med knoppar så jag hoppas att de håller sej fina hela sommaren.

Nu ska jag strax kvällsvattna mina plantor och blommor, de har slitit ont sista dygnet eftersom det har varit kraftigt blåsväder och i går kväll försvann strömmen så jag fick läsa en stund i ficklampans sken.

I kväll tror jag att jag ska unna mej lite ost och kex samt ett glas vin, det var länge sen.

Ha en skön helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar