onsdag 20 juni 2018

onsdag i midsommarveckan


Oj så fort tiden går, en och en halv vecka sen jag var inne här senast och det har hänt en del i omgivningen. Här hos mej händer inget speciellt förutom att jag klippte gräset i fredags och det har inte vuxit just någonting så det får vara som det är nu tills jag tycker att det är dax för ansning. Jag har ju problem med att klippa i slänterna på gräsmattan, men i lördags kom snälle danske grannen hit och frågade om han skulle klippa kanten åt mej och det tackade jag naturligtvis ja till så nu är jag skyldig honom en kaffetår innan han åker hem.

Det gamla grannhuset som danskarna äger tror jag kommer att bli fint en dag, det är fint redan nu, och vilken arbetsmyra L är han snickrar, gräver och har Loppis, ja det går på hela tiden och nu ska det bli så roligt när hela familjen kommer hit. Även de skånska grannarna överraskade mej i söndagskväll genom att knacka på och de kom i sin husbil med släp och i släpet har C sin Saab, röd och gammal, de har varit och tävlat på Gelleråsen under helgen med riktigt bra resultat. Gud så trevligt det är när grannarna kommer såhär och samtalsämnen finns det massor av, det måste ventileras allt som hänt sedan sist vi träffades.

Kossorna med sina kalvar kom ut under helgen, de har stora beteshagar och just nu är de så rena och fina, småkalvarna busar med varandra och Kungen i hagen uppvaktar sina kossor och nästa sommar kommer nya småttingar.

I går hade jag klipptid och nu var jag riktigt långhårig så det kändes skönt att sätta sej tillrätta i frisörstolen och på eftermiddagen var jag bjuden till en kusin med familj på middag så jag behövde inte göra något särskilt här hemma, städat har jag gjort sådär och i dag har jag handlat lite, jag är bortbjuden på midsommarafton och även på midsommardagen men lite sill och färskpotatis samt lite annat har jag inhandlat i fall att det skulle råka komma någon hit.

I dessa VM-tider med fotboll önskar jag alla en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR och hoppas på att solen får skina på oss och att det bli normala temperaturer för just nu fryser jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar