lördag 9 juni 2018

LördagskvällVilken trevlig fest.


Nu är jag hemkommen från dagens studentfest i Rådom. Isoldes fest gick av stapeln med öppet hus mellan 13.00 - 15.00 och oj vilken annorlunda fest, ingenting konstigt så att säja men jag hade inte kunnat drömma om att maten serverades i jordkällaren och jag och ett antal gäster satt i hönshuset och intog vår måltid, resten av gästerna satt ute under solskydd, inga mygg eller flugor utan totalt tomt på insekter. Efter maten som bestod av mycket gott, goda grönsaker, sallader, hummus och röror av olik slag och grillat var det presentöppning och det var ett stort antal paket och kuvert som säkert kommer till nytta. Sen blev det kaffe och god tårta.

Fredagskvällen (i går) var det Emmas studentfest, jättetrevligt kalas där också med mycket folk, god mat och trevliga människor, vilka fina fester ungdomarna får ha nu för tiden. och vilka fina presenter, så lyckliga dessa unga människor kan känna sej. Men, stackars människor som måste leva tillsammans med alla dessa myggor och knott. Trots mýggmedel av alla de slag har jag aldrig sett så mycket insekter, jag tror att de smög sej på oss för de hördes inte men rätt som det var satt det fullt på fotlederna och där det fanns bar hud.  Nu är det värsta över men jag blev svullen på vristerna av myggbett och värmen så i dag var jag extra stel., men det får jag ta hand om i morgon.

Morgondagen ska jag försöka plocka lite omkring mej, det blev så ryckigt med helgdagar mitt i veckan så städningen har kommit vid sidan av. Jag tänker inte städa i morgon men jag kan tänka mej att ta ett tag med dammsugare. Jag fick problem under veckan med glasdörrrarna på altanen, när jag skulle skjuta igen dem en kväll så lossnade de från skenan upptill, J som kom och hjälpte mej trodde att det varit så torrt att virket som skenan var fastsatt i hade torkat ihop och öppningen blev för stor. Tack snälla J för hjälpen.

I tisdags klippte jag gräset och jag tycker inte att det har vuxit just någonting sen dess, kanske något maskrosblad har ställt sej upp och några smörblommor har kommit, jag tror att jag väntar med klippning tills det kommit lite regn för jag är rädd att det börjar bränna sönder gräset och på måndag verkar det bli en regndag och trots att det är tråkigt så är det nödvändigt.

I morgon kommer danske grannen hit och ska fixa med huset innan resten av familjen ska komma på sommarferie, det ska bli så trevligt att träffa familjen igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar