lördag 6 januari 2018

trettondag jul 2018.


Det är viktigt med vänner och ibland känner man nästan att de tänker på en. Just för några minuter sen sätter jag mej vid datorn och tänkte skriva lite i min blogg och kan man tänka, min skånske granne ringer precis och undrar hur det är för jag har inte skrivit på en dryg vecka, däremot tror jag bestämt att vi har önskat varandra med familjer Gott nytt år på telefon, det är så trevligt att ha dessa människor som bor så långt borta tänker på oss här i obygden och framför allt att vi kan träffas några minuter i februari när rallyt pågår sen kan man hoppas att de kommer till sitt "Stall" här ute till sommaren.

Jag har börjat att köra bil och det går riktigt bra, jag har veckohandlat både förra veckan och i torsdags, vilken frihet att kunna åka iväg när man själv vill. Gårdagen var jättebra, jag fick mina naglar fixade. Jag tror att jag sa eller tänkte att när jag opererat mitt knä ska jag se till att få fina naglar. Och tänka sej, jag fick i julklapp av Lotta att få naglarna fina hos Emma P, vilken skön stund, nu har jag jämna fina ljusrosa naglar, inget iögonfallande men en skön känsla att se lite vårdad ut. Tack Emma för den fina stunden vi hade tillsammans och manikyren ska väl skötas om så det blir väl förbättringar som ska göras framöver.

Lotta kom i går eftermiddag och vi fikade och satt här och skrattade när vi tittade på foton och filmklipp i datorn. Herregud till slut ringde vi till varandra för vi har inte använt kameran i chatten på länge och den måste provas, viken tur att inte allt visas ut, trevligt hade vi och jag fick pärlhyacinter i kruka som jag ska försöka hitta en ytterkruka till.

Det är lite ljusare ute idag och då kan jag tycka att allt det röda som man har framme blir illande rött så snart, kommer det att försvinna lite julaktiga saker. adventsstaken med levande ljus är redan borta, lilla bordsgranen med småpynt barrar och den ska åka ut idag, det är ju så roligt att plocka fram och jag njuter verkligen av julen men när ljuset kommer känner jag att blir skönt att plocka bort grannlåten och att vardagen får ta vid.

Nu ska det bli dusch och påklädning, jag tror visst att det är både skidskytte och längdskidor på TV om en stund och så är det ju Stjärnorna på slotten i kväll och så strumpstickningen därtill så går denna dag över, hoppas att det kommer fina soliga dagar så att jag kan vara ute lite och hoppas att halkan försvinner så jag kan försöka ta mej små promenader till att börja med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar