lördag 13 januari 2018

Knutdagen


och då ska ju julen dansas ut men så blir det inte riktigt hos mej för jag behöver lite hjälp med att ta undan julgranen och hänga upp andra köksgardiner annars är det mesta borta.

I går var det en STOR dag för mej, jag tog bilen SJÄLV till Sjukhuset för STYRKETRÄNING, vid första besöket var sjukgymnasten med och visade och informerade om de olika stationer som var bra för mitt knä, hoppas att detta kommer att stärka upp även högerknä och ryggen. Lotta kom också till sjukhuset och var med för hon tycker att det är intressant och det är ju ett bra stöd för mej också.

Allt börjar nog komma i normala gängor igen för när jag läste Torsby-Bladet fick jag se att Frykenhallen sålde färdigkokta julskinkor för 19,90/kilot så där köpte jg en fin skinka som jag delar med Lotta och nu har vi gott pålägg till morgonsmörgåsen.

På hemvägen var jag in hos syster och svåger och fikade med nybakade bullar och fick träffa Isolde och hennes pojkvän och fy vad tiden går det var ju inte länge sen hon var en liten flicka och nu nästintill vuxen och student till våren.


Lilla Signe med föräldrar ringde i går kväll, hon tackade för julklappar och vi pratades vid alla på en gång fram tills På Spåret och under programmet började jag sticka på en strumpa igen och har jag tur blir sockorna klara under helgens skidåkning.

Veckan som kommer är det blodtryckskontroll på måndag och träning på fredag och så hoppas jag att 11-kaffet på församlingshemmet snart börjar för jag sakna dessa stunder med att träffa andra som gillar kaffe och lite underhållning.

Ha en fin helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar