måndag 4 december 2017

måndag


Hej alla, nu sitter jag här men mitt nya knä, både rädsla och nyfikenhet är stillad och jag känner en stor glädje och tacksamhet för allt som gjorts för mej. Jag visste ju inte i förväg vilken bedövning jag skulle få men det blev epidural, vilka fantastiska medel som finns, nålsticket i ryggen kändes knappast och med musik i öronen var jag strax inne i en annan värld och på ett ögonblick var jag klarvaken när allt var över. 1 timme och 15 minuter tog det. Helt fantastiskt förutom att mitt vänsterben inte vaknade till riktigt förrän tisdag morgon.

Och vilka fantastiska människor som tar hand om en, jag kan inte nog tacka för all hjälp och omvårdnad, jag kan bara säja, vilka människor.

Vistelsen blev inte lång, 2 dygn, men så mycket godhet och hjälpsamhet det finns, tack alla som besökte och tittade in dessa dagar, det känns så fint.

Det blev riktig vinter när jag var borta men allt flöt på bra, Lotta hämtade mej stannade hos mej och det har känts tryggt men nu klarar jag mej själv tycker jag. Om ni bara visste hur glad jag är att denna operation är över och om och när det blir dags för högerknäet vet jag ju vad som väntar.

Träning, träning och åter träning och rörelserna hemma är ju också träning för jag har lite svårt att bara sitta still och det blir en tur ut på verandan några gånger om dagen, jag måste ju se till fåglarna så att de har det bra, Eilert har varit in till samhället idag och köpt mera fågelfrö, kaffe och värmeljus.

Det kommer väl att bli lite mer vila för mej än vanligt, trots allt måste kroppen få vila sej lite men ljusstakarna lyser fint på kvällarna och granen blev så fin men till lucia tror jag att vi klär granen inomhus, det blir allt mysigt.

Nu ska jag ta en dag i sänder och hoppas att alla rörelser gör så att jag blir ännu mjukare i vänsterknäet, jag hade 95 graders vinkel när jag åkte hem, om man ska cykla bör visst vinkeln vara 110 grader. Jag får ligga i men än är det inte aktuellt med cykling men sparken kanske inte är så dum.

Ha en fin vecka alla och blir det tråkigt åt mej så kanske jag skriver någon rad men jag ska försöka att inte bli tjatig.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar