tisdag 12 december 2017

Tisdag 12 december 2017


Här sitter jag men min kaffemugg och njuter och tänker på att jag har det så bra. Jag hoppas och tror att det läker fint under operationsbandaget, det kliar lite och det finns blåmärken men de börjar blekna lite och antar en gulaktig färg. Mitt knä känns stabilt och det händer att jag glömmer en krycka när jag ska förflytta mej. Nog om detta.

Under helgen var det TV som passade mej, jag tycker om att titta på skidåkning, helst längdskidor, och så passade nobelfesten in så bra. Vilken fantastisk gala, jag gillar att se på alla vackra människor i sina kreationer, alla är inte fina men originella och jag tyckte kronprinsessan var som en julgranskaramell i sin vackra klänning, alla de kungliga var ju propra. Sen tycker jag att middagen ser fantastisk ut, vilka kockar det finns. Han va ju häftig denne Nobel som lämnade en sådan förmögenhet efter sej att avkastningen räcker till priserna och denna ståtliga fest, tror det var så. Jag kan inte sitta som en del och titta på ett sådant program med tanken att det är vi som betalar de kungligas fina kläder mm, det känns som avundsjuka, nej de som inte gillar detta kan ju ägna sin tid till annat än att reta upp sej.

I går kom Lotta och jag var med in till samhället, det kändes som en frihet att kunna följa med i bilen och se lite annat än hemmets väggar men det var ganska folktomt ute på byn. Det kom lite friska krafter till mej och i går eftermiddag tog jag itu med julhälsningarna så nu har jag en påse med julkort som ska skickas och så har jag några till utlandet som jag inte har några frimärken till. Jag tycker att det är roligt att skicka och få julkort men det blir mindre av detta också.

Jag skulle kanske skämmas men i går förmiddag kom en svägerska hit med lussekatter och blomma och här sitter jag i min morgonrock okammad och eländig, men vi kokade oss kaffe, åt lussekatter och pepparkakor och hade en trevlig stund.

Ja så fortsätter jag att sticka strumpor och i går kväll såg jag på Svenska Hjältargalan, det finns ju sanna hjältar i vårt samhälle trots allt.

Pyssla och ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar