söndag 14 maj 2017

Söndagkväll


Jag fick inte hem någon bil förra fredagen men i måndags kom den, oj vad jag har saknat våra små turer i omgivningen. Jag tycker att det är rogivande att ta sej en liten åktur, det behöver inte vara långt men känslan av att kunna åka iväg känns bra, oftast har jag kameran med mej och jag tycker att det är roligt att föreviga lite vyer.

Och detta väder vi har, i torsdags skulle jag till sjukhuset i Torsby och röntga mina knän, det kändes inte riktigt bra när jag tittar ut och det snöar för fullt men när det var dags för mej att åka iväg hade snön smält bort och vägarna var rena så det gick bra. När jag kom ut från sjukhuset ösregnade det så det blev en snabbis in på Frykenhallen och köpte blommor och glass och sen in till syster och svåger på kaffe.

I fredags var det ju också en mörk och tråkig förmiddag, men då bestämde Siv och jag att vi skulle dricka förmiddagskaffe tillsammans, sagt och gjort, efter fika och prat tyckte jag att vi skulle åka ut på en liten oplanerad resa och helt plötsligt var vi i Fryksdalen och precis när vi kom in i Lysvik började solen skina och den fina grönskan var så vacker mot Fryken. Vi kom på att besöka Mormors glasscafé men det var stängt, även Frykens Pärla så vi åkte in till Torsby och Toria för där var det öppet och vi åt mat där. Denna resa dröjde hela eftermiddagen, väl hemma blev det Let´s Dance och jag unnade Jesper Blomqvist att vinna.

I eftermiddags har jag varit ett par timmar hos mina fantastiska grannar Elsie och Gösta, det är så roligt att höra om deras planer inför sommaren med blommor och gräsklippning, funderingar om de ska sätta ner några potatisar och kanske så lite dill och persilja, de blir ju 88 och 91 år och där finns det hembakade bullar och kakor kan jag lova och vi hade en trevlig stund medans det regnade rejält ute. De väntar även på att våra danska grannar ska komma och det gör även jag, det är trivsamt när de är här.

Veckan som kommer hoppas jag innerligt att det börjar bli varmare och att solen ska titta fram, mina taniga tomater och lite annat jag sått har jag flyttat ut på verandan och hoppas att de växer till sej och något som ska bli roligt att se hur pelargonsticklingarna kommer att bli, de ser ut att växa till sej men jag glömde sätta ner pinnar i krukorna så jag har ingen ordning på vilka som är rosa eller röda, en sak vet jag att jag ska köpa men en året pelargon så det blir snart ett besök på Risbergs handelträdgård och då följer det säkert med lite annat också.

Ha en fin vecka alla 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar