onsdag 31 maj 2017

Nej dra på trissor


så avigt det är ibland. Jag har varit och köpt mej lite blommor idag, det är en sådan dag som jag inte mår riktig bra, det är nämligen 8 år sedan som Stellan gick bort och jag kommer nog aldrig att resa mej riktigt mera. I alla fall så fick jag meddelande i går eftermiddag om att mina glasögon var klara och då passade det mej bra att åka in till Hagfors för då kunde jag köpa en bukett på blomsteraffären där för just nu är vår affär stängd.

Nu började det riktigt aviga, jag planterar blommor i amplar och jag lyckades plocka ner dem men när jag skulle hänga upp den första ampeln så krokade den ur och hela kalaset hamnade på heltäckningsmattan, jaja vi får se om blomman klarar sej men nu får jag be någon hjälpa mej att hänga upp dem. Jag har klarat detta själv i alla år men nu har jag tydligen krympt en aning för nu når jag inte.

Ja så körde jag sönder gräsklipparen förra veckan, det är inte roligt men gräset var långt och det låg något där som jag inte såg men det liksom small till och sen blev det en oklippt rand efter mej, fy tusan så tråkigt det är ibland men maskrosorna njuter i fulla drag när jag inte kan klippa ner dem, men klipparen blir hämta för reparation i kväll och när den kommer tillbaka ska de frodiga rosorna klippas bort.

Jag har bestämt mej för att skaffa nya knäleder, min doktor ringde mej i måndags och eftersom jag bestämt mej skulle hon skicka remiss till ortopeden och tänk att idag fick jag meddelande om att remissen kommit, nu blir det att vänta på besökstid och operation förhoppningsvis till hösten. Just nu kan jag inte tänka mej att det ska gå att bli smärtfri och jag är egentligen livrädd för både narkos och ryggmärgsbedövning men jag ska väl klara detta tröstar jag mej med, det är väl en rutinoperation numer.

Nu ska jag gå ut och fixa  en ampel till och sopa av trappen, dammsugarpåsen är nog ganska full av planteringsjord nu så den behöver säkert bytas.

Ha en trevlig kväll alla








1 kommentar:

  1. Great Article it its really informative and innovative keep us posted with new updates. its was

    reallyvaluable. thanks a lot.Rolex Replica very good.

    SvaraRadera