tisdag 6 december 2016

Tisdag


Det har varit lite trögt för mej under förmiddagen, jag har inte kommit igång med någonting, men för en stund sen rann energin till. Jag har börjat lite smått med att dammtorka och rensa här hemma. Först på tur står arbetsrummet, där finns lite av varje och efter en stund med att plocka och lägga rätt börjar det se något så när ut, men så mycket skräp jag samlar på, kartonger som jag tror att jag ska skicka presenter och julklappar i ska nu åka i soppåsen för de saker jag ska skicka passar inte och de behöver vadderade förpackningar, så adjöss med kartonger och en del annat. Och så kommer det fram en tomte emellanåt. Ifrån det en till det andra.

I går stekt jag julköttbullarna med färs från Westlunds, jag måste få skryta och säja att de blev riktigt goda. Jag tycker om att göra förberedelser lite i taget och utan stress, jag tänder mina ljuslyktor och njuter tillsammans med en kaffe- eller tekopp och en pepparkaka sen tar jag nya tag och gör något annat.

I dag ska jag klippa mej, klockan 17.00 ska jag infinna mej hos Cornelia, det sa bli skönt för nu har luggen växt så den irriterar mej lite, en Torsbyresa i morgon förmiddag och avslutning på Församlingshemmet på torsdag och då ska vi ha en julklapp med, det ska bli trevligt. De stunder jag är hemma fortsätter jag med att plocka och damma, vaska golv och byta någon matta.

Mitt prat om att jag skulle göra värmlandskorv och älgkorv har jag tagit tillbaka när jag fick se hur mycket 5 meter fjälster kostar, 79,90 det ska inte vara lönsamt att göra korv själv numera men den hemlagade tycker jag är godare och roligt att göra också, ja det blir inget den här julen men sen kanske, man kan ju frysa fjälstren och använda vid ett annat tillfälle.

Snart är det dags att köpa hem lite hyacinter och annat till små blomkorgar att ge bort det är också en trevlig sysselsättning och det kan dofta riktigt gott av blommorna. Vi hade pysselkväll ut i timmerstugan förra veckan, det är så mysigt att träffas, eldar i kaminen , pysslar, dricker glögg och äter pepparkakor, ost och choklad, och så pratar vi MYCKET. ´Trevligt att träffa goda vänner och ha en stund tillsammans.

Nu är det strax dags för dusch och hårtvätt så att håret torkar innan jag ska ut. Ha en skön vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar