tisdag 29 november 2016

Tisdag efter 1:a advent


Nu är det eftermiddag och det har mörknat ute, jag sitter och tittar på min adventsgran som lyser riktigt fint ute på verandan, efter lite krångel med belysningen blev det en ny slinga och det fungerar bra. En del av mina grå tomtar har släppts ut idag och pryder nu verandabordet, det är en fin tid nu. Jag plockar fram lite julprydnader då och då tittar på dem och en del påminner om saker eller händelser. Jag fick ett dilemma förra veckan när jag som vanligt skulle placera min smidesljusstake i köksfönstret där den alltid stått,  men med dagens utveckling så har man ju många sladdar och kontakter och med den gamla kontakten jag har på ljusstaken passar den inte på mer än ett ställe och ska jag använda det uttaget blir jag utan telefon-bredband, så nu fick smidesstaken flytta till arbetsrummet och en annan stake med "jordad" kontakt finns nu i köket, jag är inte överens med detta arrangemang men det kanske finns någon som kan tipsa mej hur man gör.

Jag har ingen brådska med något utan tar dagen som den kommer, inga måsten, har jag inte grovstädat behöver det inte göras precis till jul, det kan bli en annan gång jag pyntar och pysslar och ser till att det är lite ordning i alla fall. Hoppas att det inte kommer någon och kollar om jag har runda hörn vid golvlisterna eller om jag har städat porslinsskåpen.

I går gjorde jag mej en tur till Torsby, jag gjord inga större affärer, in på banken, Kontorsspeicalisten och Toria både affären och restaurangen. I restaurangen träffade jag en tidigare arbetskamrat med make och det blev en pratstund med gamla minnen och sen blev det kaffe och lussekatt hos min syster och svåger.

Jag har ju dekorerat med mossa och lummer på ett fat med gilleljus och i söndags när jag har tänt första ljuset upptäcker jag att det står en 2:a, jag har inte sett upp utan tänt fel så nu har alla mina adventsljus en svart plupp längst upp. Så kan det gå.

Nu ska jag snart placera mej i soffhörnan och sticka knäppkanter på en liten babykofta som ett litet flyktingbarn ska få, det börjar bli lite fart på stickorna nu när det är längre kvällar.

Ha en bra vecka alla, det ska jag också försöka ha, ibland händer det saker i omgivningen som man berörs av men det viktigaste är att ens närmaste är friska och har det bra.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar