tisdag 13 december 2016

Tisdag


Ibland bara händer det, förra veckan ringde en släkting och ville att jag ta med kusins glasögon och gå till Ekshärads Ur & guld för att få en sådan plastplipp som vilar på näsan ditsatt för den ena har ramlat av. Jag försökte protestera för den affären har varit stängd i många år men jag blev upplyst om att man kunde ringa dit. Och visst, i dag klockan 10.00 skulle jag banka på dörren och få hjälp och det fick jag, och riktigt trevligt var det, han tyckte nog att det var roligt att han kunde fortsätta att hjälpa folk med en del saker och han fick t o m hjälpa mej också för i går eftermiddag tyckte jag att mina glasögon satt löst och det dröjde inte lång stund förrän både skalm och  glasögon ramlade av mej samma sak hände i somras med andra skalmen, detta kunde inte Digerman hjälpa mej med men en "plipp" på de gamla glasen kunde han ordna.

I dag har jag bytt köksgardiner och planterat lite julblommor och även varit till grannfrun med en blomma, hon har nämligen födelsedag i morgon och då blir det inget firande för vi ska till Hembygdsgården och äta julbord, det blir lite av varje nu och det är ju trevligt, och jag fick själv en julblomma av grannens döttrar och det var ju jättesnällt av dem.

I slutet av veckan ska jag torka av köksgolvet och i hallen sen får det duga, i dag har jag köpt mej en julskinka, det kom ju rabattkupong från en viss butikskedja förra veckan med 5 % rabatt på tisdagar för seniorer. I går kom nya rabattkuponger med 50 kronors rabatt vid ett inköpstillfälle om man handlade för minst 300 kronor. Jag är dålig på att ta tillvara rabatter så i dag tänkte jag att 50 kronor  när jag skulle köpa skinka var ju bra för det blir snart 300 kronor i inköp. Men si det gick inte för sej, eftersom det är tisdag gäller seniorrabatten och inte 50 kronorsavdrag, den får jag använda vid ett annat tillfälle under veckan, tjoho sånt är livet nu är det bara att försöka komma ihåg rabattkupongen som skulle lämnas i butiken, den var inte inlagt på kortet som seniorrabatten var.


Jag var till Westlunds på julmarknad i lördags, tänk att snön kom så lämpligt, jag tyckte att det var mycket folk och små barn och försäljare, det är så roligt att de vill göra detta för det är säkert mycket arbete att ställa i ordning och göra fint hos alla djuren och pyntet med granar och vedkorgar gör att man får julstämning.  Nu tar jag kväller, väntar på att se Det sitter i väggarna på TV, i går var det Historieätarna det är program som jag tycker om.

Det blir nog lite kyligt i natt just nu -6 grader, nu tar jag med mej Lev Landlig, tänder ett ljus sätter på TV:n och myser i soffhörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar