torsdag 21 april 2016

Torsdag


Solen skiner så fint och det börjar faktiskt bli lite grönt på gräsmattorna, en underbar tid vi går tillmötes. Jag började plocka bort ris förra veckan men innan helgen kom blev jag superförkyld och inte alls pigg på att göra varken det ena eller andra men jag har uträttat det jag lovat, å i måndags var jag med grannfrun och handlade, hennes make klarar sitt  benbrott så bra och han styr sin rollator så fint och jag tror att om några veckor så är han ute och kör bil.

När man är ensam och sitter och funderar vad som händer ute i världen och framför allt i vårt lilla fina Sverige blir jag både ledsen och förbannad. Jag är inte riktigt säker på att vi ska ta emot alla med öppna armar, jag vill inte vara rasist men jag kan inte gilla alla. Här i Sverige har vi försökt att få barn att vara artiga och ta i hand vid för att hälsa och vad har vi gjort, ja det vet ni själva vid det här laget vad det betyder hos vissa människor. Jag vet inte vilka värderingar som fodras för att komma in i riksdag, regering och även i kommunala styrelser, men en vanlig svensk människosyn tycker jag skulle behövas, utbildade människor för sina åtaganden det räcker inte med "munväder" utan lite kunskaper behövs, och å skulle det vara lättare om personerna bär svenska namn för det är väl ändå Sverige som ska representeras. Skönt, nu fick jag detta på pränt och nu får jag stå för mina åsikter.

Jag sitter också och väntar på att kungen ska träda fram och berätta för oss vad nya prinsen ska få för namn och vilken län han blir hertig över.

En liten mönsterstickad tröja är strax klar och sen så har jag några som ska få knappar isydda och en knäppkant ska stickas så jag överger inte flyktingbarnen utan fortsätter som tidigare, barnen har ju inte gjort något illa, det jag har lite svårt med att det ska blandas så många olika kulturer och med så många olika åsikter så kan det snart vara hänt att vi blir indragna i svårigheter.

Ha en trevlig helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar