fredag 15 april 2016

fredag


Jag vaknar tidigt på morgonen numera, jag som varit en riktig sömntuta vaknar och stiger upp redan vid sju-halvåtta och det gör att dagarna blir längre och jag inbillar mej att jag mår bättre av att gå upp vid den tiden, hur som helst jag gör det som faller mej in. I morse såg det ut att ljusna upp och i tankarna ska det kanske bli en dag att kunna vara ute.

Jag har börjat plocka bort gran-och tallris som jag har ute på verandan och i blomlådor och det var närmast det jag tänkte fortsätta med idag men nu börjar det helt plötsligt att regna och då är det inte så trevligt att plocka i torrt ris där barren lossnar och fastnar överallt.

Jag och grannfrun var till församlingshemmet på 11-kaffe igår, det var musikkryss efter kaffet, smörgås och en bit rulltårta, det är trevligt med ett avbrott i vardagen. Efter kaffet blev det ett besök hos fiskbilen, rödingfilé och räkor inköptes så dagens middag blir stekt fisk med en god sås och räkorna blir tilltugg till Let´s dance i kväll.

Eftersom det blev regn ska jag ägna lite tid till mina plantor, en del tomater behöver bindas upp och en del ska ha lite stöttning och så ska de vattnas, petuniorna är då så små så det vet jag inte om jag lyckas med men nu har jag provat.

Fortsätter det att regna under dagen kommer jag att sitta och läsa färdig Ethel o Ola Dahlmans bok, En gul ängel, en bok som jag gillar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar