torsdag 4 februari 2016

Torsdag


I dag känns det som om vi kommit på vinnarsidan vädermässigt sett, dagarna har ju blivit betydligt längre och det är så fint att det blir en eftermiddag i stället, jag tycker vi levt med ljust en liten stund mitt på dagen och sedan blivit kvällen direkt. Det är väl mycket kvar av vintern än men det går liksom lättare att tänka att våren närmar sej och det är bara 6 veckor fram till påskveckan.

I dag var det första 11-kaffet på församlingshemmet för i år, allt blir som vanligt igen. Det var så mycket folk där idag, vi fick goda smörgåsar, en hembakad kaka och jättetrevlig underhållning av Håkan Hjerdt, Håkan Lindh, Lars-Henrik och Lars-Erik Larsson, hemfolk förutom Håkan Lindh som är fryksdaling och han agerar tomte när vi har lilla julafton hos syster Annica och då har han för det mesta ukulelen med sej.

Det blev stopp på hemvägen hos fiskhandlaren, jag har fått en vana att köpa lite räkor till kvällsmat på torsdagar och idag köpte jag rödspätta men den ska ätas en annan dag för i går kokade jag lutfisk, den har legat i vatten några dagar så den var kokklar, jag tycker att det är så gott med vitsås, mjöliga potatisar och gröna ärtor.

Nu ska det inte stå på förrän det börjar bli TV:dags 18.45 börjar min tillvaro i soffhörnan med stickning, ofta en temugg och tvtittande. I kväll vill jag se Gör om mej och antikrundan och så vill jag gärna se på skidåkning, skidkytte tycker jag är trevligt.

Nu går då veckorna så fort, fredag imorgon igen och samma procedur som förra veckan, dammsugning och dammtorkning, lägga på en ren duk på köksbordet och en vas med tulpaner det är väl härligt, jag sliter inte ut mej med städning utan tar ett tag när det behövs och på vintern tycker jag att det blir mycket mera damm än på sommaren vad det nu beror på.

Ha en trevlig tordagskväll och en fin helg alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar