onsdag 27 januari 2016

Onsdag


Någon gång då och då så kan jag tycka riktigt synd om mej själv och en sådan dag var det idag. Jag upptäcker att jag blir äldre och äldre, mera rynkor i ansiktet och midjemåttet blir större. Och tänderna, jag var hos tandläkaren i höstas och blev åtgärdad men så hittade den snälle tandläkaren på att jag kanske skulle skaffa en krona bak i underkäken och en liten brygga i överkäken, det var ju jättebra att han gav mej förslaget och att detta skulle kunna åtgärdas januari - februari. Ja, idag var det första besöket av 4,  100 minuters behandlingstid för nedslipning och avtryck och så en tand som måste ut. Tanddragningen var smidig men att gapa så länge var lite jobbig men nu är första proceduren klar och den 17 februari ska allt vara klart det ska bli så underbart skönt och det är värt varenda krona för tänk vilken fin tandvård vi har numera. Jag ger bästa betyget till min tandläkare Gustavo Eduardo Cardenas Sorondo och tandsyrrorna Ann och Katrin, glada pigga och duktiga.

Jag har säkert sagt tidigare att belysningen i utegranen har slocknat och att bara en slinga med småljus lyste, nu har jag plockat ur ljusen ur granen och när jag kollade belysningen lyser den alldeles perfekt, kunde det vara kylan som gjorde att ljusen slocknade tro? Nu kanske att jag inte behöver köpa någon ny till julen.

Nu ska jag kasta ut granen från altanen och ställa allt tillrätta därute om jag nu orkar lyfta ut den för den var ganska tung, sen ska jag koka men en tekopp och sätta mej tillrätta och njuta av tidningen Lev Landlig som kom idag.

...och så vet jag varför jag tyckte synd om mej i morse, Jag är inte van att stiga upp tidigt, jag drar mej rätt länge.

+4,5 grader varmt ute, det är kontraster hoppas bara att det får vara lite snö kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar