fredag 19 februari 2016

fredag eftermiddag


Nu stundar det helg igen och lite vinter har det blivit, det är väl roligt för skollediga om det är snö och det finns möjligheter till uteaktiviteter.

Äntligen är jag klar hos tandläkaren för denna gång, i onsdags fick jag min brygga förankrad och det känns bra nu ska jag tillbaka om någon månad för kontroll av en rotfyllning som gjorts och under tiden ska jag bestämma mej för om jag vill ha en krona där. Jag är så glad att den här perioden är över för jag har inte sett fram mot tandläkarbesök men det är ju en otrolig skillnad nu mot för några år sen, allt har ju blivit så mycket bättre.

I går var jag och grannfrun på 11-kaffe och Hagfors dragspelsklubb stod för underhållningen, det var fullsatt och det spelades fin musik efter att vi druckit kaffe. Jag brukar ju ta något foto men det var trångt och vi satt långt bak så det blev inget lämpligt tillfälle denna gång.

När vi var inne i samhället så helghandlade vi och som vanligt ett besök hos fiskbilen, lite räkor såklart och denna gång köpte jag en lax och spätta? rulle, jättegott, jag steker i ugn och det blir så gott.

Syster Annica har födelsedag idag och jag hade tänkt mej att åka dit men ändrade mej så nu blir det nog söndagstur till Torsby och vi ska gå ut och äta, kanhända att det blir Valbergsängen eller Sahlströmsgården, det ska bli trevligt.

Han ni tänka att det jag sådde förra veckan har börjat grå, några pelargoner tittar upp och två sorters tomater visar sej den tredje sorten visar sej inte än. Petuniorna är som små fjun hoppas att jag orkar sköta om den så att de växer riktigt.

Det är milt ute och disigt inget favoritväder direkt men jag ska inte vara ute nu utan det blir soffhörnan som vanligt och jag kommer säkert att sakna På spåret i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar