onsdag 6 januari 2016

Trettondag jul 2016


Om några timmar är julhelgen över och vardagen tar vid. För min del har helgen varit otroligt lugn. Dagen före julafton var vi till Torsby men sen har jag hållit mej hemmavid och det har bara blivit någon tur in till samhället Jag bestämde mej för att inte skriva något på bloggen under helgdagarna men i dag tillåter jag mej att göra det.

Som sagt, det har varit lugnt här och de flesta människor runt omkring har säkert stressat och gnott på inför julen så de måste vila och kanske umgås med sin närmaste. Jul- och nyårsmaten är uppäten och några nyårslöften har jag inte avgett men jag hoppas och önskar att det nya året blir bra.

Lotta och jag hade lite mor-dotterdag i går, vi åt ute och sen åkte vi omkring i det vackra vintervädret, det var kallt men fint och vi hade ju varmt i bilen så det var bara att njuta.

Och vintern kom till oss, i morse visade termometern -24,8 grader, jag drack lite te sen la jag mej en stund och det gick som det brukar, jag somnade igen och när jag vaknade  då har det gått en timme till och då var det dags att stiga upp. Solen sken ganska skarpt idag och jag tyckte att gardinerna, tomtarna och ljusstakarna ja till och med julgranen blir så färgstarka så jag skulle vilja plocka bort allt men jag ska stå emot och vänta till Knut för jag ska ju leta fram andra köksgardiner och jag rensade bort en del blommor innan jul så jag får lov skaffa nya och när julen är ute så är det dags för tulpanerna och krokusar, vi går sakta men säkert mot våren fast det är lång tid kvar, och det där med att riva växthuset är kanske inte så aktuellt längre, en ny lucka och lite till gör det användbart och till stor glädje kommer jag nog att inköpa frön och så som jag brukar.

Klockan är17.55 -22,3 grader ute, nu blir det en kopp kaffe och en semla, trevlig kväll på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar