tisdag 19 januari 2016

Tisdag eftermiddag


Att städa ut julen tog faktiskt lite längre tid än jag räknat med. Efter snöfallet infann sej den riktiga vintern med kyla, det kallaste hos mej har varit -26,9 grader någon morgon och då är det inte så frestande att försöka hänga ut mattorna, visst blir det frisk när de varit ute en stund men de tar med sej kyla in. Jag ska inte beklaga mej, jag har gjort det jag tänkt mej och nu är julen borta här förutom granen på altanen som helt plötsligt slocknade och det var en liten ljusslinga som lyste så jag drog ut kontakten och bara jag plockat ur ljusen ska den få komma på utsidan och jag hänger lite talgbollar i den.

Jag matar fåglarna men de är inte alls så många som tidigare år och det har inte gått åt
särskilt  mycket solrosfrön och de visar inte något större intresse för talgbollarna, jag tror de är för hårda så det blir att inhandla lite späck för det gillar hackspetten och eftersom jag har all tid i världen ska jag försöka laga egen fågelmat, det gör andra och nu ska jag försöka. Jag får inhandla lite ingredienser och göra en sats så kanske det lockar hit flera småfåglar.

Jag såg på Guldbaggegalan i går kväll, jag förväntade mej en trevlig kväll men jag kunde inte finna den rätta känslan, en ful gest från en konkurrent i tävlingen var inte trevlig och även om filmen "Instängd"?  handlade om flyktingar och asylsökande tycker jag att folk vem det än vara må ska få slippa den grå vardagens bekymmer och få vila till trevlig underhållning någon timme, jag erkänner, jag gillade inte Petra Medes pusskalas heller. Nu känner jag mej inte särskilt snäll men ibland måste jag få leverera vad jag känner, hoppas att ingen blir sårad.

Ja som sagt, i morgon måste jag ut och handla, det tar emot att ta ut bilen i kylan och jag tycker inte om att komma ut till bilen och den är nedkyld men filen tar slut och osten är snart bara en skalk och bar en klick smör kvar gör att nöden kräver ett affärsbesök och när jag ändå ska iväg måste jag köpa färg till skrivaren för den var slut idag.

Men innan dess så slänger jag mej på sparken och hämtar tidningen och intar morgonens temugg med smörgås, juice och blodtryckstabletter och vitaminer.

Klockan är 17.55 -17,7 grader därute.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar