söndag 8 november 2015

Söndag


I dag firas Fars dag ,här hos mej och på deras platser brinner ljus och jag firade dagen med att dricka morgonkaffe och en smörgås annars är det ju temuggen som gäller.

Vilken vacker dag det blev idag, jag har varit ute försökt göra klart fåglarnas matbord och som alltid räcker ju inte riset men nu åker jag inte till skogen igen för några kvistar utan nu får den yviga tallen släppa till några grenar så det fyller ut och gömmer förtöjningar. Det gick inte många minuter förrän matgästerna har intagit matplatsen och talgbollarna går åt som smör i solsken. Det fick plats med ganska mycket solrosfrön i den nya behållaren så nu blir det ett besök hos grannarna på lantgården och inhandla både frön till fåglarna och potatis till mej själv. Underbart att ha nära till produkter och till djuren som finns där.

Förra veckan förflöt som planerat jag fick till och med influensasprutan och vilken tur jag hade, tjejen som skulle ge mej sprutan säjer att hon försökt ringa mej under förmiddagen men då var jag hos tandläkaren och därefter på VC:s väntrum så vi fick ytterligare en sak ordnad.

Torsdag förmiddag hände det något märkligt, innan jag ska åka på 11-kaffe ringer det och när jag svarar kände jag direkt igen rösten, en skolkamrat från realskolan är i andra änden och vi har inte haft kontakt på ungefär 55 år. Vilken känsla och förvåning, jag trodde inte att det var sant men ack så roligt, nu får vi inte tappa kontakten igen.

I den dimmiga fredagen hämtade jag hem en tall som jag satt ner bredvid fågelbordet, bra att få detta gjort innan det blir frost i marken och nu i skymningen fick jag för mej att jag skulle lägga mossa och lite annat i en ljuslykta, däribland några små vättar som jag har gömt väldigt väl men jag kommer nog att hitta dem så småningom.

Veckan som kommer är inte orörd, i morgon läkarbesök och på torsdag bilbesiktning, önska mej lycka till.

Klockan 16.50 +3,5 grader och klar himmel.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar