onsdag 21 oktober 2015

Onsdag

Nu sitter jag här nyduschad och förbereder mej för tandläkarbesök och märkligt nog känner jag inga obehag inför besöket. Som jag kanske sagt tidigare var det en viss orsak som gjorde mej fruktansvärt rädd inför tandläkarbesök, men till slut var jag tvungen att få mina tänder omsedda. Min tandläkare under många har  slutat och jag har fått en ny. Det har gått så bra med den nya tandläkaren och syster Ann, vilket bra team, nu är jag inne på sluttampen av denna behandlingsperiod och jag är så glad att det gått så bra. Samtidigt är jag glad över den fina tandvårdsförsäkring vi har och jag kommer att betala min faktura med glädje för den hjälp jag fått.

Vilka fina höstdagar vi har haft, i måndags var jag till skogs och plockade granris till kyrkogården, det går åt en del och så ska jag ha tallris till mina amplar och balkonglådor, lite lummer och blåbärsris ska också hämtas hem men jag får ta lite i taget för mina knän är inte alltid samarbetsvilliga.

Dagen i dag är fulltecknad nästan, efter tandläkarbesöket ska jag klippa mej. Det blir kul att få komma under duktiga Cornelias behandling. Sen är det inte många timmar kvar tills Bonde söker fru börjar, tittade på Tro, hopp och kärlek i går kväll med prästerna, undrar hur deras liv kommer att bli med sina partners, pastorn hade allt svårt att bestämma sej
.
Stickningarna har kommit i gång riktigt bra här, ljuslyktorna brinner hela dagarna och kvällarna och Amelia jul har kommit så trots att det ä mörkt går vi mot ljusare tider när advent och julen kommer.
Det finns alltid något att vänta på.

Carpe diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar