tisdag 28 juli 2015

Tisdag


Jag har tända ljuslyktor i mitt kök. I morse när jag åt frukost kändes det helt naturligt att tända ljusen precis som på hösten och vintern och det beror säkert på vädret för idag har jag tappat tron på att vi ska få känna av sommaren mer i år men jag hoppas att augusti får bli fin och att det blir brittsommardagar framöver.

Dammsugaren kom fram på förmiddagen och ska jag vara riktigt ärlig så blev det sen eftermiddag innan jag var klar och det gör ingenting, jag har hela veckan på mej, jag fick främmande i omgångar och det är allt bra för själen, Siv kom hit och det är alltid roligt, kaffe och lite prat berikar dagen och när jag börjat dammsuga i vardagsrummet kom nästa främmande, Inga-Lill och Henry i Torntorp kom och jag blev så glad jag tror inte de har varit hit på ett par år, nu måste jag ta mej i kragen och åka till dem någon dag.

Jag har målat lite de senaste dagarna. lite lister och överdelen av kryddhyllan och så ska jag fylla på med lite färg på verandan, sådana små detaljer som inte blev gjorda förut.

I går eftermiddag plockade jag fram lite tyger som jag köpte i vintras och nu har jag nålat kanter på ett tyg som jag ska ha som duk, det är på mörkblå botten med äpplen och päron, det får bli en duk till hösten. Jag känner lite för att börja med lite handarbete och framför allt stickningen, jag har ju 2 st. på gång och när jag börjar se mer på TV så blir det mera sticka också.

Jag längtade efter korvsoppa i dag så det har jag kokat mej och det smakade bra i ruskvädret så ikväll blir det väl som vanligt en tekopp. Jag har även börjat äta "solljus på burk" D-vitamin och Omega 3, jag har gjort ett uppehåll under sommaren men nu startar jag igen för det känns som om det behövs.

I morgon har jag klipptid, får se om det blir någon större förändring eller topp- och luggklipp.

+12,8 grader, kl 17,45.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar